Bieganie na bieżni

Korzystanie z bieżni należy do treningu spalającego tkankę tłuszczową. Regularne ćwiczenia na bieżni w połączeniu z racjonalną i odżywczą dietą potrafią przynieść rewelacyjne efekty w niedługim czasie. Czym różni się domowa bieżnia od biegania w plenerze? Jakie są zalety korzystania z bieżni w domowym zaciszu? 

Bieżnia a bieganie w plenerze, co wybrać?

Zarówno bieganie na bieżni, jak i bieganie na dworze, przynoszą wiele rewelacyjnych efektów pod warunkiem, że są wykonywane regularnie. Obie aktywności fizyczne pozwalają spalić podobną ilość kalorii. Niewątpliwie plusem biegania w plenerze jest fakt, że tego typu trening nic nie kosztuje. Wystarczy założyć wygodne ubranie i biegać! Wiele osób także twierdzi, że bieganie na dworze jest mniej monotonne, a sam trening przebiega szybciej. A jakie plusy ma bieżnia domowa? Przede wszystkim, trening może być wykonywany o każdej porze dnia, niezależnie od warunków pogodowych. W przypadku niepogody nie ma konieczności zakładania na siebie kilku warstw ciuchów termoochronnych, które potrafią powodować dyskomfort podczas biegania. Korzystanie ze sprzętów w domowej siłowni może być także dobrym wyborem dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem i chcą nauczyć się odpowiedniej techniki. Zaletą jest to, że trening możemy wykonywać, oglądając swój ulubiony serial, co sprawi, że upłynie w okamgnieniu.

Dlaczego warto ćwiczyć na bieżni?

Ćwiczenie na bieżni potrafi spalić pokaźną liczbę kalorii. Ich ilość zależy od:

  • Długości treningu,
  • Prędkości biegu,
  • Stopnia nachylenia bieżni,
  • Wzrostu, wagi i tętna.

Godzinny trening o średniej intensywności pozwala spalić nawet 500 kalorii! Bieganie kształtuje także mięśnie nóg i pośladków, wysmuklając ciało i spalając nadmiar tkanki tłuszczowej. Bieżnie zazwyczaj zawierają regulację stopnia nachylenia, co pozwala na dowolną modyfikację treningu i zaangażowanie innych partii mięśniowych. Bieżnia to doskonałe rozwiązanie dla osób pracujących w domu, które w wolnej chwili chcą spalić nadprogramowe kalorie.

Efekty ćwiczeń na bieżni

Rezultaty treningów na bieżni są widoczne już po dwóch tygodniach. Warto pamiętać, że tempo i intensywność treningu powinna być dobierana indywidualnie. W Internecie jest sporo gotowych planów na skuteczne treningi na bieżni, zarówno dla początkujących, jak i dla profesjonalistów. Wysiłek kardio, jakim są ćwiczenia na bieżni, połączony ze zdrową dietą, pozwalają zrzucić nadprogramowe kilogramy i diametralnie zmienić wygląd ciała, uwidoczniając mięśnie nóg i kształtując pośladki. Co więcej, systematyczny wysiłek fizyczny zapobiega występowaniu chorób cywilizacyjnych, takich jak cukrzyca i otyłość.